Walcowanie a prostowanie felgi. Czym się różnią?
Stalowe felgi są wykonane z żelaza. Po uderzeniu w krawężnik lub wpadnięciu w dziurę, takie felgi odkształczają się, ale nie pękają. Cierpią głównie boki stalowej felgi - zginają się. Aby przywrócić kształt feldze, należy ją przetoczyć na maszynie, a system rolek ściska boki felgi i rozpoczyna się obrót, co pozwala przywrócić kształt.
Aluminiowa felga jak wskazuje na to nazwa jest wykonana ze stopu aluminium. Po uderzeniu aluminiowa felga może nie tylko zginać się, ale także pęknąć. Odkrztałcenie aluminiowej felgi może mieć trzy rodzaje: skrzywienie promieniowe, skrzywienie osiowe i skrzywienie mieszane. W przypadku któregokolwiek z odkrztałceń felgi nie zaleca się jazdy, wpływa to nie tylko na przyszone zużycie opony, ale także na prawidłowe działanie zawieszenia samochodu.
Kształt alufelgi można przywrócić tylko na specjalnej maszynie do prostowania. Felga jest instalowana do piasty, a zdeforowany obszar jest prostowany za pomocą siłownika hydraulicznego.
Różnice między walcowaniem a prostowaniem felgi są oczywiste, są to zupełnie odmienne processy. Simply Rims